sobota, 25 sierpnia 2018

Codzienne rozmyślania #13

Ostatnie 2/3 dni były dla mnie niezwykle ciężkim wyzwaniem. Ciężka praca w polu, przy bardzo wysokiej temperaturze, plus spory stres związany z tym, czy ta praca aby na pewno nie pójdzie na marne... Na szczęście wszystko ułożyło się bardzo dobrze i dziś mam trochę czasu na odpoczynek...A przynajmniej tak mi się wydawało. Jak się okazało w rzeczywistości dzisiejszy dzień to prawdziwy ból i cierpienie. Czuję się jakbym przejechał na rowerze 3000 km., w temperaturze 35 stopni Celsjusza (kolarze tak mają od dziś przez 3 tygodnie).Do tego dopadł mnie potworny katar, który bardzo utrudnia mi życie. Ale co nas nie zabije to nas wzmocni, więc cieszę się, że dopadł mnie także kolejny temat do rozmyślań.
Często w swoim 18-letnim życiu zauważałem coś, co doprowadzało mnie do wielkiego smutku i rozczarowań. Jakże wielką wagę w dzisiejszych czasach posiada pieniądz. Widziałem przypadki gdy osoba, która była na początku  nielubiana, po tym jak się okazało, że jest bogata, nagle stała się lubiana. To smutne, że taką wagę przywiązujemy do stanu materialnego drugiej osoby. Czy to świadczy o tym, jaka jest ta osoba? Sam pochodzę z takiej rodziny, w której ani nie narzekam na to, że brakuje w  domu chleba, ani też nie jesteśmy zbyt bogaci. Na każdą zaś złotówkę ja i moja rodzina musimy ciężko i uczciwie pracować. To słowo ,,uczciwie" bardzo mnie cieszy, gdyż mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że wszystkie pieniądze zarobione przez moich rodziców to pieniądze po rzetelnie wykonanych obowiązkach. Jestem z tego niezwykle dumny. Cieszę się również z tego, że nie stać mnie na papierosy, narkotyki czy alkohol. Pewnie gdybym miał na to wszystko pieniądze, powoli bym się staczał. Widząc swoich rówieśników, którzy chowają się ze swoimi nałogami zastanawiam się tylko nad jednym: Czy rodzice serio nie widzą tego jak pieniądze lawinowo uciekają z domu? Czy oni w ogóle interesują się losem swoich dzieci? Stan materialny sprawia, że ludzie zamożni uważają się często za lepszych (zaznaczam, że nie zawsze!). Jest to bardzo złe podejście. To nie to zdobi człowieka, ani nie czyni go lepszym od innych. ,,Kto się wywyższa, będzie poniżony, zaś kto się poniża, będzie wywyższony". W tych słowach jest ukryta jakaś naprawdę wielka i piękna tajemnica. Nie przywiązujmy uwagi do tego z jakich rodzin pochodzimy: czy z bogatych, czy z biednych. Po prostu idźmy za słowami: ,,Dobrze jest nie czynić zła, ale źle jest nie czynić dobra". Jeśli więc mamy okazję komuś pomóc materialnie bądź duchowo, nie zastanawiajmy się zbyt długo, tylko zróbmy to. Zmieńmy świat na lepsze :) !
Tymczasem idę trochę spać, bo choroba chyba nie da mi spokoju, a później będę się zbierał na ,,eighteenparty". Wszystkiego najlepszego dla dzisiejszej solenizantki przede wszystkim! Mimo niskiego wzrostu niech rośnie nam zdrowo i jak najwyżej! Napiszcie w komentarzu życzonka dla niej...Na pewno się ucieszy !

1 komentarz:

  1. fajnie piszesz :) uwielbiam ten cytat "Kto się wywyższa, będzie poniżony, zaś kto się poniża, będzie wywyższony". Posiada w sobie niezwykłą moc :)

    OdpowiedzUsuń

,,Oddzielić przyszłość od przeszłości".

                    ,,Oddzielić przyszłość od przeszłości"      Dzień dobry! Po bardzo długiej nieobecności spowodowanej wieloma czyn...