poniedziałek, 16 lipca 2018

Codzienne rozmyślania #1

,,Codzienne rozmyślania" to seria postów, które będą się pojawiały codziennie około 15.00 i będę w nich poruszał tematy, które mnie nurtują i postaram się je przekazać wam jak najlepiej. Dziś zajmę się sprawą w połowie mundialową (jest to temat ciągle na czasie, więc nie można tego pominąć). Chodzi mi o drużynę Chorwacji tym razem. Jest to naprawdę drużyna przez duże ,,D". Mógłbym zacząć pisać jak to oni cudownie grali podczas tych mistrzostw i finału ale nie to mnie w nich urzekło.
Powinniśmy czasem sobie zadać pytanie: Czy byłbym w stanie zrobić wszystko dla swojego przyjaciela? Czy myślę o nim? Czy jestem przy nim gdy mnie potrzebuje? Ta wielka drużyna Chorwacji uświadomiła mi wielką rzecz: szacunek drugiemu człowiekowi należy się na boisku jak i na każdym innym miejscu tego świata. ,,Każdy z nas rodzi się jako oryginał, jednak niektórzy umierają jako kopie"-to słowa młodego człowieka, który kilka lat temu umarł na białaczkę. Słowa te uświadamiają nam, że każdy jest inny, każdy ma inne zainteresowania. Trzeba to akceptować bez żadnego ,,ale''. Przybliżę Wam teraz historię dwóch chorwackich liderów na boisku i nie tylko. Ivan Rakitić i Luka Modrić, bo o nich będzie mowa to zawodnicy dwóch chyba najbardziej zwaśnionych klubów piłkarskich na tym świecie. Czy możliwe, że tak wielcy piłkarze poświęcą się dla reprezentacji i odłożą swoje ego na bok ? Jak się okazało to pytanie jest zbędne. Oni nie mają swojego ego. Kochają swój naród i poświęcają się wartościom, które wyznają. Oto co napisali po finale :
 Luka Modrić : ,,Ivan, bracie, czuję wielką dumę, że mogłem z Tobą spędzać cudowne chwile na murawie"
 Ivan Rakitić: Luka,bracie,możliwość spędzenia z Tobą tego czasu była dla mnie największą przyjemnością. Kocham Cię!"
 I wstawili to oto zdjęcie:
źródło: tvn24.pl
Teraz zadajmy sobie pytanie: Czy gdyby mój przyjaciel byłby inny ode mnie, miałby inne zdanie na dany temat, słuchał innej muzyki, nie lubił sportu tak jak ja, wyznawał inne wartości czy on nadal byłby moim przyjacielem? Czy jestem w stanie się poświęcić dla danego celu? Czy kocham innych czy tylko udaję ? Jeśli tak to napisz po prostu teraz do swojego przyjaciela (brata) niech wie,że ma na kogo liczyć! Dziękuję! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

,,Oddzielić przyszłość od przeszłości".

                    ,,Oddzielić przyszłość od przeszłości"      Dzień dobry! Po bardzo długiej nieobecności spowodowanej wieloma czyn...