poniedziałek, 6 sierpnia 2018

Codzienne rozmyślania #9

   Serdecznie zapraszam do lektury mojego kolejnego postu, w którym jak zwykle poruszę ciężki i ważny z mojego punktu widzenia temat...
   Kiedyś ktoś mądry powiedział ,,Uczmy się na własnych błędach''. To z pewnością bardzo dobre słowa. Wielu z nas często mówi, że uczy się tylko na swoich błędach. Ale czy na pewno tak jest???
Spróbujmy po przeczytaniu tego artykułu zrobić sobie taki rachunek sumienia: wypiszmy na kartce swoje wady...swoje złe zachowania,nawyki.Napiszmy po prostu co ostatnio zrobiliśmy źle. Później po miesiącu powtórzmy nasze doświadczenie. Niestety jestem niemal pewny, że na naszej kartce pojawią się te same zdania...Jednak jest w tym wszystkim jakaś nadzieja. Jeśli na twojej kartce nie pojawi się żadna nowa wada to znaczy, że idziesz w dobrym kierunku. Każdy z nas ma swoje słabości, lęki, którym próbuje w jakiś sposób zaradzić często myląc się i popełniając kolejne zło. Nie bójmy się stanąć przed lustrem wieczorem i powiedzieć sobie w duchu ,,mam swoje słabości..powinnam/powinienem z tym walczyć''.Przyznanie się przed sobą do swojej niedoskonałości jest według mnie połową sukcesu do zwalczenia jej.Ludzie dzielą się jakby na dwie grupy: jedni wolą radzić sobie z problem sami, zaś drudzy piszą do przyjaciół i zwracają się o pomoc. Jedna i druga opcja jest bardzo dobra, jeśli przynosi zamierzony efekt. Niech dążenie do poprawienia swojego zachowania stanie się dla nas przyjemnością.Czyńmy przede wszystkim dobro, ponieważ ono zawsze wróci do was być może ze zdwojoną siłą. Dawanie innym szczęścia uszczęśliwi również i nas. Mam teraz do Was taką propozycję: Jeśli popełnisz teraz jakiś błąd spróbuj go naprawić jakimś dobrym uczynkiem względem drugiej osoby. Jestem pewny,że w dużym stopniu to zmaże twój błąd i być może już więcej  go nie popełnisz...Tego Ci życzę !

2 komentarze:

  1. fajny wpis :) przyjemnie się czytać :) fakt jak to mówił ks. Popiełuszko "zło dobrem zwyciężaj" :) warto dzielić się dobrem bo tak jak piszesz wraca ono do nas ze zdwojoną siłą :)
    pozdrawiam
    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

,,Oddzielić przyszłość od przeszłości".

                    ,,Oddzielić przyszłość od przeszłości"      Dzień dobry! Po bardzo długiej nieobecności spowodowanej wieloma czyn...